Deze opleiding is geschikt voor iedereen die interesse heeft in het vakgebied van sales- en accountmanagement en een praktijkgerichte verkoopopleiding wil volgen.

€2866,35
subsidiebedrag - €2500,00
€2866,35
Als medewerker in een salesorganisatie dien je over veel vakkennis en uitstekende commerciële en communicatieve vaardigheden te beschikken. In deze praktijkgerichte opleiding verwerf je praktische en direct toepasbare kennis die je in een commerciële omgeving nodig hebt en ga je op een uitdagende en inspirerende manier aan de slag met deze kennis.

Als medewerker in een salesorganisatie dien je over veel vakkennis en uitstekende commerciële en communicatieve vaardigheden te beschikken. In deze praktijkgerichte opleiding verwerf je praktische en direct toepasbare kennis die je in een commerciële omgeving nodig hebt en ga je op een uitdagende en inspirerende manier aan de slag met deze kennis.

Uw resultaat

Je rondt de module Communicatie en commerciële vaardigheden af met een mondeling examen. De module Verkoop en effectiviteit sluit je af met een praktijkgerichte opdracht. Bij een voldoende beoordeling van de onderdelen ontvang je het instituutsdiploma ‘Basisopleiding Sales- en Accountmanagement’ van MBO College van NCOI.

Doelgroep

Na afloop van deze opleiding beschik je over praktijkgerichte kennis op het gebied van account- en salesmanagement. Je krijgt zicht op de rol van de commerciële binnendienst en verdiept je in relatiemarketing. Je gaat aan de slag met accountmanagement en -planning en ontwikkelt inzicht in de financiële aspecten van de verkoop. Ook traint je ervaren docent je met cases en concrete opdrachten in het verbeteren van je communicatieve en verkoopvaardigheden en je persoonlijke effectiviteit.

De aansluiting tussen studie en de praktijk van het werkveld staat bij deze opleiding centraal. In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal en werk je aan praktische opdrachten, zodat je alles direct kunt toepassen in je eigen werk. Daarnaast kun je gebruikmaken van onze moderne online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie rondom je studie, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Ook kun je via de leeromgeving communiceren met je medestudenten en docent.

Incompany

Uiteraard kunt u deze regular ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Communicatie en commerciële vaardigheden

(6 bijeenkomsten)

  • Klantgericht denken en handelen
  • Klantgericht telefoneren
  • Effectieve gesprekstechnieken
  • Assertief communiceren
  • Schriftelijke communicatie
  • Offertes
  • Commerciële gespreksvoering
  • Verkoopgesprekken
  • Klantenbezoek
  • Omgaan met klachten en lastige klanten
  • Effectief onderhandelen
Verkoop en effectiviteit

(6 bijeenkomsten)

  • Rol van de commerciële binnendienst
  • Marketing en verkoop
  • Accountmanagement en -planning
  • Salespromotions en -acties
  • Relatiemarketing
  • Financiële aspecten van de verkoop
  • Debiteurenbewaking
  • Inkoop en logistiek
  • Plannen, organiseren en projectmatig werken­
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Effectief samenwerken en motiveren
  • Timemanagement voor de binnendienst

    Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor dit programma. Het programma wordt verzorgd op MHBO-niveau.

    Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


    Kansrijke beroepen

    Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.