Je bent als (aankomend) marketeer of communicatieprofessional verantwoordelijk voor de creatie van content vanuit je organisatie of opdrachtgevers. Daarbij wil je slimmer omgaan met de content die je hebt of maakt, zodat je optimaal en doelgericht te werk kunt gaan. Dat maakt juist deze opleiding van SRM zo geschikt voor jou.

€0,00
subsidiebedrag - €2500,00
€0,00
Ambieer jij een functie als professioneel contentmarketeer of wil je alles weten over contentmarketing? Dan is een opleiding van SRM de beste keuze. Deze opleiding Content Marketeer van SRM betekent een stap in je carrière. Tijdens de opleiding ga je aan de slag met het ontwikkelen van content. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en leert zo het vak uit eerste hand. Je verdiept je in jouw doelgroepen en leert welke informatiebehoefte zij hebben. Vervolgens leer je zelf creatieve content creëren, waarmee jij de lezer aanspreekt en zorgt voor de optimale vindbaarheid. Ook verdiep jij je in verschillende social-mediakanalen en e-mailmarketing en je leert via welk medium jouw content het beste tot zijn recht komt. Zo weet jij lezers te trekken en zorg jij voor een optimale conversieratio.

Ambieer jij een functie als professioneel contentmarketeer of wil je alles weten over contentmarketing? Dan is een opleiding van SRM de beste keuze. Deze opleiding Content Marketeer van SRM betekent een stap in je carrière. Tijdens de opleiding ga je aan de slag met het ontwikkelen van content. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en leert zo het vak uit eerste hand. Je verdiept je in jouw doelgroepen en leert welke informatiebehoefte zij hebben. Vervolgens leer je zelf creatieve content creëren, waarmee jij de lezer aanspreekt en zorgt voor de optimale vindbaarheid. Ook verdiep jij je in verschillende social-mediakanalen en e-mailmarketing en je leert via welk medium jouw content het beste tot zijn recht komt. Zo weet jij lezers te trekken en zorg jij voor een optimale conversieratio.

Uw resultaat

Je rondt je opleiding af met 1 opdracht waarin je de 3 modules met elkaar combineert. Zo laat je zien dat je het geleerde kunt toepassen in de praktijk. Wanneer je deze eindopdracht met succes afrondt, ontvang je het gewaardeerde diploma 'Content Marketeer' van SRM, dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Doelgroep

Tijdens deze uitdagende opleiding leer je op welke creatieve manier je jouw publiek nog beter kunt bereiken en raken. Je verdiept je in verschillende doelgroepen en brengt in kaart van welke media zij gebruikmaken. Vervolgens ga je zelf aan de slag met de inzet van de meest passende social-mediakanalen en diverse vormen van e-mailmarketing. Je ontwikkelt de vaardigheden om met jouw content effectief aan te sturen op een doel. Hiervoor ga je aan de slag met uiteenlopende SEO-technieken en leer je hoe je deze technieken subtiel kunt verwerken. Zo zorg je ervoor dat jouw content beter vindbaar wordt. Na afloop van deze opleiding kun jij een effectief SEO-plan opstellen en uitvoeren.

Incompany

Uiteraard kunt u deze regular ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

SEO en Copywriting

(3 dagen)

  • Ontwikkel goede basiskennis van SEO
  • Zoekmachinemarketing en -optimalisatie
  • SEO-technieken
  • Google Ranking
  • Semantic Search - relaties tussen woorden
  • Doelgroepanalyse en doelgroepgericht schrijven
  • Zoekwoordenanalyse
  • Converterende teksten
  • Resultaten meten
  • Gebruik van afbeeldingen
  • Concrete strategie opstellen
  • Stappen van een SEO-project
  • Uitrollen van het SEO-plan
Social Media

(3 dagen)

  • Belangrijke social-medianetwerken
  • Do's en don'ts in social media
  • Omgaan met snel veranderende omgeving
  • Content delen
  • Laat zien en horen wie je bent
  • Laat zien wie je kent
  • Zenden, luisteren, converseren op de socials
  • Local-based services
  • Opletten met 'te snelle' social media
  • Bewust toepassen van social media
E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • AVG-wetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte opdracht.

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Kansrijke beroepen

Bekijk hieronder het aanbod aan opleidingen. Ontvang een persoonlijk scholingsbudget en vergroot uw kans op een baan. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.