Je bent (aankomend) contentmarketeer of communicatieadviseur en wilt je verder ontwikkelen op strategisch niveau. Je ambities liggen bij het ontwikkelen en implementeren van contentstrategieën.

€3841,50
subsidiebedrag - €2500,00
€3841,50
Het aanbod aan content blijft groeien. Hoe zorg jij ervoor dat jouw boodschap opvalt tussen alle aanbieders? En hoe weet jij doelgroepen aan je te binden? Dat vraagt om een fundamentele contentstrategie. In deze training leer je hoe jij het heft in handen neemt en deze strategie ontwerpt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met een strategie voor alle content en media voor jouw organisatie. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van marketing en leert zo dus het vak uit de eerste hand. Zo ontwikkel je dé vaardigheden om een succesvolle contentformule voor jouw organisatie te creëren.

Het aanbod aan content blijft groeien. Hoe zorg jij ervoor dat jouw boodschap opvalt tussen alle aanbieders? En hoe weet jij doelgroepen aan je te binden? Dat vraagt om een fundamentele contentstrategie. In deze training leer je hoe jij het heft in handen neemt en deze strategie ontwerpt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met een strategie voor alle content en media voor jouw organisatie. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van marketing en leert zo dus het vak uit de eerste hand. Zo ontwikkel je dé vaardigheden om een succesvolle contentformule voor jouw organisatie te creëren.

Uw resultaat

Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Contentstrateeg' van SRM.

Doelgroep

Tijdens deze training ontwikkel je jouw visie op content vanuit een strategisch perspectief. Aan de hand van cases leg je direct verband tussen de theorie en jouw persoonlijke werkomgeving. Je verdiept je in de doelgroep, brengt de customer journey in kaart en gaat aan de slag met de meest recente trends binnen de marketingbranche. Je ontwikkelt vaardigheden om deze kennis te vertalen naar een contentstrategie en verschillende contentcreaties. Ook ontwikkel je vaardigheden om een nieuwe contentformule te formuleren. Daarmee draag jij actief bij aan de contentgedrevenheid van jouw organisatie.

Incompany

Uiteraard kunt u deze training ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Contentstrategie

(3 dagen)

  • Doelgroepen en stakeholders
  • Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
  • Contentstrategiepiramide
  • Thought leadership en content
  • Meetbare doelstellingen
  • Heldere doelgroepen en persona’s
  • Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
  • Ontwikkelen van content
  • KPI’s voor content
  • Redactieprocessen
  • Contentkalender en planning
  • Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
  • Gebruikersonderzoek
  • Rendement van contentstrategie
Social media strategie

(3 dagen)

  • Relevante social-medianetwerken
  • Aanpak en structurele inzet van social media
  • Do's en don'ts in social media
  • Welke content werkt wel en welke niet?
  • Risico's
  • De rol van social media op consumentengedrag
  • Social-mediadoelen voor de organisatie
  • Kernwaarden en tone of voice van de organisatie
  • Activeren van jouw social-mediaomgeving
  • Social-mediamonitoringstools
  • Communitymanagement
  • Organisatorische consequenties
  • Social business
  • Leidraad intern beleid

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Kansrijke beroepen

Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.