Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die als doel heeft de website een meer strategische rol binnen marketing en communicatie te laten spelen, zoals contentmanagers, webredacteuren, communicatie- of marketingprofessionals.

€1498,35
subsidiebedrag - €2500,00
€1498,35
Je wilt klanten aan je organisatie binden door een succesvolle contentstrategie. Maar hoe pak je dat aan? En waar moet je op letten? De training Contentstrategie en -management biedt je de handvatten voor een gedegen contentstrategie die direct toepasbaar is in je organisatie. Zo weet je straks precies wat je moet doen om deze strategie stevig en op het juiste niveau toe te passen. Aan de hand van concrete oefeningen leer je hoe je op professionele wijze de webredactie en de content van een website kunt managen.

Je wilt klanten aan je organisatie binden door een succesvolle contentstrategie. Maar hoe pak je dat aan? En waar moet je op letten? De training Contentstrategie en -management biedt je de handvatten voor een gedegen contentstrategie die direct toepasbaar is in je organisatie. Zo weet je straks precies wat je moet doen om deze strategie stevig en op het juiste niveau toe te passen. Aan de hand van concrete oefeningen leer je hoe je op professionele wijze de webredactie en de content van een website kunt managen.

Uw resultaat

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Contentstrategie en -management’. Hiermee kun je je actuele kennis en relevantie aantonen. Een echte aanvulling voor je cv dus!

Doelgroep

De training is sterk praktijkgericht opgezet. Onder begeleiding van enthousiaste professionals ga je aan de slag met het creëren van een sterke, doordachte strategie voor je organisatie. Je werkt zelf een aantal opdrachten uit, waarin je nieuwe inzichten direct toepast in je werk. Je maakt gebruik van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast beschik je over een online leeromgeving. Hierin vind je alle relevante informatie die je nodig hebt. Via de leeromgeving kun je ook communiceren met je medestudenten en docent.

Incompany

Uiteraard kunt u deze training ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Contentstrategie

(1 dag)

  • Doelgroepen en stakeholders in kaart brengen
  • SMART doelen en relevante KPI’s vastleggen
  • Vertaling van strategie naar concreet plan
  • Strategische content
  • Research: doelgroepen en verwachtingen, sector en concurrentie, nulmeting
  • Branding en boodschap
  • Informatiearchitectuur en usability
  • SEO
  • Contentontwikkeling
  • Content: richtlijnen, plannen, creëren, opvolgen
  • Aansturen redacties en leveranciers
  • Documentatie: stijlgids, jaarplan, matrix, statuut
  • Werken met een contentkalender
  • Opzetten contentaudit
  • Regelgeving: auteursrecht en rechten en plichten van medewerkers
  • Doelen formuleren en evalueren
  • Nulmeting en gebruikersonderzoek
  • Meten van social media
  • Google Analytics en andere vormen van gebruikersonderzoek
Contentmanagement

(2 dagen)

  • Trends in contentmanagement
  • Doelgroep en doelstelling vastleggen
  • Hoe staat het met jouw contentstrategie?
  • Creëren van unieke en relevante content
  • Inzicht in het herkennen van kwaliteit
  • Ownership contentmanagement
  • Waar zitten knelpunten in beheer van content?
  • Waar liggen kansen om beheer van content te verbeteren?
  • Webredactie aansturen en managen
  • Benoemen en invullen van rollen
  • Vastleggen workflow
  • Contentmanagementstrategie
  • Opstellen contentmatrix
  • Werken met contentkalender
  • Opzetten contentaudit

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Krapteberoepen

Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Ontvang €2.500,- subsidie op een opleiding en vergroot de kansen op een baan. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.