Deze training is speciaal ontwikkeld voor iedereen die data wil inzetten om klanten aan zich te binden, zoals B2B-marketeers, (online) marketeers, databasemarketeers, CRM-specialisten, marketing automation specialisten, salesmanagers en marketingmanagers.

€1374,00
subsidiebedrag - €2500,00
€1374,00
Onbewust hebben bedrijven jarenlang data verzameld zonder te weten wat ze er allemaal mee konden. Die tijd is voorbij. Big data en data driven marketing zijn niet meer uit de marketingstrategie weg te denken. Wil jij ook je gegevens aanspreken om beter op de wensen van je klant in te spelen? In deze training bestudeer je klantgedrag tijdens verschillende fases van de customer journey. Op basis van data leer jij voorspellen welke klanten waardevol zijn en hoe je ze kunt overtuigen jouw producten of diensten af te nemen.

Onbewust hebben bedrijven jarenlang data verzameld zonder te weten wat ze er allemaal mee konden. Die tijd is voorbij. Big data en data driven marketing zijn niet meer uit de marketingstrategie weg te denken. Wil jij ook je gegevens aanspreken om beter op de wensen van je klant in te spelen? In deze training bestudeer je klantgedrag tijdens verschillende fases van de customer journey. Op basis van data leer jij voorspellen welke klanten waardevol zijn en hoe je ze kunt overtuigen jouw producten of diensten af te nemen.

Uw resultaat

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Data Driven Marketing’. Hiermee kun je je actuele kennis en relevantie aantonen. Een echte aanvulling voor je cv dus!

Doelgroep

Big data is een goede voorspeller van klantgedrag en biedt de kans om nauwkeurig te meten welke invloed een verandering bij de klant teweegbrengt. In deze praktijkgerichte training leer je hoe je data kunt verzamelen en welke leringen je eruit kunt trekken. Zo ontdek je hoe je ideale klant eruitziet en stel je op basis hiervan een buyer persona op. Je herkent welke stappen een waardevolle klant doorloopt en kunt hier beter op inspringen. De oefeningen helpen je de kennis meteen in je eigen werk toe te passen.

Incompany

Uiteraard kunt u deze training ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Data driven marketing
  • Wat houdt data driven marketing in?
  • Interessante data driven marketing cases
Dataonderzoek
  • Databases en databronnen
  • Inzicht in mogelijkheden en beperkingen van data
  • Verrijken van data
Data naar marketing
  • Buyer persona opstellen
  • Customer journey mapping
  • In welke fase van de customer journey bevindt de bezoeker zich?
  • Hoe bepaal je de waarde van je bezoekers?
Evalueren en leren van data
  • KPI's, testen, meten en ROI
  • Learnings uit vorige campagnes

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Krapteberoepen

Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Ontvang €2.500,- subsidie op een opleiding en vergroot de kansen op een baan. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.