Manager in de Techniek (TO-2)

€2714,00
uw korting - €2500,00
€2714,00

Wilt u doorgroeien naar een managementfunctie in een technische omgeving of wilt u uw managementvaardigheden verder uitbouwen? Dan is deze training een hele goede keuze. U werkt tijdens de training aan uw vaardigheden als manager en het omgaan met uw nieuwe rol. U leert veel over communiceren, klantgericht denken en leidinggeven aan teams. Na afloop geeft u succesvol leiding in een technische omgeving en gaat u op passende wijze om met uw medewerkers en met het hoger management.

Uw resultaat

Na afloop van de training beschikt u over vaardigheden die nodig zijn als manager in de techniek:

  • Inschatten wie de belangrijkste spelers in uw werkomgeving zijn
  • Toepassen van verschillende vormen en stijlen van communicatie
  • Bewust zijn van eigen taak en positie binnen de organisatie
  • Inzicht in veranderde rol t.o.v. collega’s en klanten
  • Inschatten van de wederzijdse belangen
  • Oog voor organisatiedoelstellingen en uw rol bij het behalen hiervan

Voor wie?

Voor medewerkers die een stap (willen) maken naar een hoger functieniveau. U wilt vanuit een overwegend operationele leidinggevende functie doorgroeien. U bent bijvoorbeeld:

  • Eerste monteur
  • Voorman
  • Afdelingshoofd of -manager

Vooropleiding

Een specifieke vooropleiding is niet noodzakelijk. Enige ervaring met leidinggeven is wenselijk.

NCOI Techniek & Veiligheid

Deze training wordt uitgevoerd door NCOI Techniek & Veiligheid.

Programma

Tijdens deze praktijkgerichte training leert u meer over de volgende onderwerpen:

Communicatieve vaardigheden

  • Wat is communiceren?
  • De taal van het lichaam; verbale en ­non-verbale communicatie
  • Verzenden en ontvangen van ­boodschappen
  • Gesprekssoorten, gespreksfases en gesprekstechnieken
  • Feedback geven en ontvangen
  • Waardering en kritiek geven en ­ontvangen

Samenwerkingsgerichtheid

  • Succesfactoren en valkuilen bij ­teamwerk
  • Soorten teams, teamrollen en ­team­ontwikkeling
  • Effectief vergaderen
  • Kennisoverdracht stimuleren
  • Omgaan met weerstand

Klantgerichtheid

  • Wat is klantgerichtheid en klantgericht werken?
  • Klanten en klanttypen
  • Coachen op klantgerichtheid
  • Beïnvloedingsstijlen
  • Klachtbehandeling en ­klacht­management
  • Conflicthantering

Resultaatgerichtheid

  • Visie, missie en strategie
  • Budgetteren
  • Balans, winst-en-verliesrekening
  • Kosten versus investeringen
  • Onderhandelen
  • Persoonlijke resultaatgerichtheid
  • Timemanagement
  • Afdelingsplan

Certificaat

Na afloop van deze training ontvangt u het certificaat van deelname ‘Manager in de Techniek (TO-2)’ van NCOI.

Trainingsvarianten

De training heeft een dag- en een avondvariant.

Dagvariant

  • 8 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur

Avondvariant

  • 16 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur

Is een EVC-procedure ook geschikt voor u?

Doorloop vrijblijvend de Quickscan. In zeven minuten weet u of het starten van een EVC-procedure zinvol voor u is.

Krapteberoepen

Ontvang € 2.500,- subsidie op een opleiding en vergroot de kansen op een baan.