Deze opleiding is zeer geschikt voor iedereen die als professional een goede start wil maken in het vak online marketing en de volledige context van online vraagstukken goed wil kunnen inschatten. Ook als je al werkzaam bent als marketeer of communicatieprofessional en in het online vakgebied winst wilt behalen, is deze opleiding een prima keuze. Dat maakt de opleiding Online Fundamentals van SRM dé vakopleiding voor online professionals.

€0,00
subsidiebedrag - €2500,00
€0,00
Met deze opleiding leg jij hét fundament voor jouw verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met alle online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, leer je mogelijkheden binnen jouw context benutten én kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingprofessionals. Deze zeer populaire opleiding van SRM is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding leg je een belangrijke basis voor je verdere loopbaan.

Met deze opleiding leg jij hét fundament voor jouw verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met alle online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, leer je mogelijkheden binnen jouw context benutten én kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingprofessionals. Deze zeer populaire opleiding van SRM is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding leg je een belangrijke basis voor je verdere loopbaan.

Uw resultaat

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht. Wanneer je deze met succes afrondt, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals' van SRM.

Doelgroep

Tijdens deze opleiding raak je bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Je gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en verdiept je in hun functionaliteiten. Aan de hand van de user experience leer je hoe je jouw website handig in gebruik maakt, zodat je bezoekers aan je pagina kunt binden en meer conversies stimuleert. Daarbij verdiep je je in de organische vindbaarheid en leer je wat social media daaraan kan bijdragen. Kortom, je leert alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

Incompany

Uiteraard kunt u deze regular ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Inrichten Analytics
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Filters en profielen
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Werken met standaardrapportages
  • Opzetten custom rapportages en dashboards
  • Interpreteren en analyseren
  • Optimaliseren website
  • Optimaliseren van online campagnes
User Experience

(1 dag)

  • Het verschil tussen user experience en usability
  • Trends binnen user experience
  • Wensen van eindgebruikers
  • Belang van beeld, tekst en design
  • Het in kaart brengen van je doelgroep
  • Onderzoek het doel en de toptaken van je gebruiker
  • Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)
  • Inspelen op klantinzicht
  • Sitescan en checklist doornemen
Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing
  • SEO eigen site
  • Zoekwoordenstrategieën
  • SEO page scan tools
  • Stappenplan tekstcomponent
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Linkbuilding
  • Valkuilen bij siteontwerp en spamdexing
  • Code, flash, frames
  • Contentmanagementsystemen
  • Spamdexing
  • Zoekwoordspam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Analytics Universal
  • Link audit en findabilityonderzoek
Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetbewaking
  • Campagnes opzetten
  • Zoekwoorden genereren
  • Maken van advertenties
  • Inzetten locatietargeting
E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • AVG-wetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes
Social Media

(3 dagen)

  • Belangrijke social-medianetwerken
  • Do's en don'ts in social media
  • Omgaan met snel veranderende omgeving
  • Content delen
  • Laat zien en horen wie je bent
  • Laat zien wie je kent
  • Zenden, luisteren, converseren op de socials
  • Local bases services
  • Opletten met 'te snelle' social media
  • Bewust toepassen van social media
Online Advertising

(1 dag)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Programmatic trading
  • Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Resultaat van online advertising
  • Hoe meet je online advertising?
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving
  • Datagebruik en codes
Affiliate Marketing

(1 dag)

  • Wat is affiliate marketing?
  • De voordelen van affiliate marketing
  • Verschillende vergoedingsmodellen
  • De functie van affiliate marketing binnen online marketingstrategie
  • Affiliate marketing via een netwerk of zelf doen?
  • Voordelen voor de adverteerder en merchant
  • Verschillende rollen en partijen in het affiliate ecosysteem
  • Grip op de verschillende attributiemodellen
  • Vormen van affiliate programma toepassen
  • Verschillen tussen affiliate marketing en influential marketing
  • Influential marketing opnemen binnen affiliate marketing
  • Best practices
  • Actuele cases en voorbeelden
  • Do's en dont's
Conversion Optimization

(1 dag)

  • Conversion Rate Optimization (CRO)
  • Optimaliseren op 3 pijlers: sitestructuur, usability en content
  • Online persuasion van usability
  • Relevantie en waarde bieden
  • Beïnvloedingstechnieken van Cialdini
  • Conversie en tekst
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Conversieoptimalisatie en -beperkingen
  • Meten en analyseren van de conversieratio
  • A/B- en multivariate testing
  • Vaststellen van rendement bij conversieoptimalisatie
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Krapteberoepen

Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Ontvang €2.500,- subsidie op een opleiding en vergroot de kansen op een baan. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.