Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt jouw kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt juist deze opleiding zo geschikt voor jou. Met deze opleiding van SRM win je een sterk onderscheidende positie voor jou op de arbeidsmarkt.

€0,00
subsidiebedrag - €2500,00
€0,00
In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd heftiger dan ooit. De opbouw van een duurzaam concurrentievoordeel is noodzakelijk om te overleven. En daar is meer voor nodig dan de inzet van online instrumenten. In deze opleiding Online Fundamentals Advanced van SRM leer jij hoe je jouw organisatie een onderscheidende positie op de markt bezorgt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Ook ga je praktisch aan de slag met de user experience. Je krijgt inzicht in de klantreis en kun jij met de inzet van online mediakanalen jouw specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg jij voor maximaal rendement op jouw online marketinginspanningen. Dat maakt SRM al meer dan 60 jaar toonaangevend opleider voor marketingprofessionals.

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd heftiger dan ooit. De opbouw van een duurzaam concurrentievoordeel is noodzakelijk om te overleven. En daar is meer voor nodig dan de inzet van online instrumenten. In deze opleiding Online Fundamentals Advanced van SRM leer jij hoe je jouw organisatie een onderscheidende positie op de markt bezorgt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Ook ga je praktisch aan de slag met de user experience. Je krijgt inzicht in de klantreis en kun jij met de inzet van online mediakanalen jouw specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg jij voor maximaal rendement op jouw online marketinginspanningen. Dat maakt SRM al meer dan 60 jaar toonaangevend opleider voor marketingprofessionals.

Uw resultaat

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals Advanced' van SRM.

Doelgroep

Als marketeer ben je natuurlijk thuis in het jargon, daarom maak je tijdens deze opleiding direct een verdiepingsslag. Je brengt jouw doelgroep in kaart en krijgt aan de hand van tools meer inzicht in hun customer en user journey. Hoe kun je jouw advertenties of websites beter afstemmen op hun online gedrag? En hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap de juiste touchpoints in de customer journey raakt? Deze en vele andere vragen komen aan bod. Met de kennis die je hierbij opdoet, leer je gebruiksvriendelijke content creëren waarmee je effectiever aanstuurt op conversies. Daarbij verdiep je je verder in de individuele voordelen van online marketingkanalen, zodat je een ultieme online mediamix kunt samenstellen. Bovendien beschik je over de kennis om jouw doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal te benaderen. Je zorgt voor de maximale afstemming tussen online mediakanalen en kunt zo nog meer invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van jouw doelgroepen.

Incompany

Uiteraard kunt u deze regular ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Tracking van websites, mobile devices, gameconsoles en infokiosks
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Praktische configuratieopties voor organische zoekbronnen
  • Verwerking van sessie en campagne time-outs
  • Verwijzingsuitsluitingen en uitsluitingen van zoektermen
  • Aangepaste dimensies en relevante statistieken
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • Cross domain tracking
  • E-commerce tracking analytics
  • Geoptimaliseerde e-commerce met Universal Analytics
  • Data van KPI’s meten, interpreteren en analyseren
  • Aangepaste rapportages
User Experience Advanced

(1 dag)

  • Wie is je doelgroep en het online gedrag
  • Persona en Value Proposition Canvas
  • Formulierontwerp en conversie
  • Psychologie en persuasion
  • Welke user journey doorloopt de doelgroep?
  • User journey in kaart brengen
  • Verbeter de performance van jouw website
  • Analyse en bijsturen
Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • De techniek achter SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid
  • Opzetten van een SEO-strategie
  • Uitvoeren van een SEO-strategie
  • Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
  • Meten is weten
  • ROI van SEO
  • Slim ingezette technieken voor SEO
  • Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C
Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore
  • Analytics
  • Nieuwe ontwikkelingen en tools
  • Geoptimaliseerde campagnes
  • Google Shopping
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Google mobile campagnes
E-mailmarketing Advanced

(1 dag)

  • Actuele state-of-the-art-ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing
  • E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
  • Doelstellingen en KPI's
  • Het neerzetten van een goede e-mailstrategie
  • Mobile first design
  • E-mailmarketing automation
  • Smart data
  • E-mailbestand opbouwen, verrijken en onderhouden
  • Databasemanagement en -analyse
  • E-mailmarketing funnel
  • Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing
  • Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing
Social Media Campagnes

(3 dagen)

  • Social-campagneconcepten
  • Branding
  • Campagnedoelstellingen
  • Contentplanning
  • Budgetplanning
  • Tone of voice
  • Leer de targetmogelijkheden
  • Het managen van een actieve campagne
  • Het meten van een social campagne
  • Social influencers inzetten
  • Effectief personaliseren van communicatie
  • Social-advertisingcampagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat
Online Advertising Advanced

(1 dag)

  • Analyse en strategie
  • Native social advertising
  • Trends en mogelijkheden in zoekadvertenties
  • Programmatic social en video
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement
  • Campagnemanagement op strategisch en tactisch niveau
  • Gevorderde online advertising technieken
  • Tooling: DSP's en de power editor van Facebook
  • Nieuwste inzichten en toepassingen
  • Best practices
Conversion Optimization Advanced

(2 dagen)

  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • De rol van Conversion Rate Optimization (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • Online persuasion
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability en afhakers
  • Clickratio versus conversie
  • Landingspagina's optimaliseren
  • Verschillende online marketingmiddelen samenvoegen
  • Optimaliseren door middel A/B-testing en mulitvariate testing
Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Krapteberoepen

Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Ontvang €2.500,- subsidie op een opleiding en vergroot de kansen op een baan. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.