Je bent marketing- of communicatiemedewerker en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt zoekmachinemarketing succesvol inzetten en topposities binnen de natuurlijke en gesponsorde zoekresultaten behalen.

€1944,65
subsidiebedrag - €2500,00
€1944,65
Vindt Google je site niet, dan doet je doelgroep dat evenmin. In deze training leer je hoe je je website hoog laat scoren in de zoekresultaten van Google. Je krijgt inzicht in het systeem van indexeren en leert er gebruik van te maken. Na de training weet je hoe je je doelgroep bereikt met zowel SEO (search engine optimization) als SEA (search engine advertising). Daarnaast leer je hoe je Google Ads kunt inzetten om een hogere omzet te behalen. Je verdient je investering in deze training daarom snel terug.

Vindt Google je site niet, dan doet je doelgroep dat evenmin. In deze training leer je hoe je je website hoog laat scoren in de zoekresultaten van Google. Je krijgt inzicht in het systeem van indexeren en leert er gebruik van te maken. Na de training weet je hoe je je doelgroep bereikt met zowel SEO (search engine optimization) als SEA (search engine advertising). Daarnaast leer je hoe je Google Ads kunt inzetten om een hogere omzet te behalen. Je verdient je investering in deze training daarom snel terug.

Uw resultaat

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Zoekmachinemarketing (SEO en SEA)’. Hiermee kun je je actuele kennis en relevantie aantonen. Een echte aanvulling voor je cv dus!

Doelgroep

In deze training gaan we uit van de praktijk: je eigen werksituatie. Je leert succesvolle campagnes op te zetten voor zoekmachinemarketing en je verhoogt hiermee het aantal kwalitatieve bezoekers van je website. De bijeenkomsten zijn interessant en uitdagend en je krijgt de beschikking over uitstekend studiemateriaal.

Incompany

Uiteraard kunt u deze training ook incompany volgen. Wilt u hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Studieprogramma

In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Search Engine Optimization (SEO)

Zoekmachinemarketing

  • Wat is zoekmachinemarketing?
  • Betaalde of onbetaalde zichtbaarheid?
  • Organische vindbaarheid
  • Zoekmachinemarketing en siteontwerp
  • De invloed van Universal Search

SEO eigen site

  • Zoekwoorden en zoekzinnen kiezen
  • Zoekwoordenstrategieën
  • Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
  • SEO page scan tools
  • Stappenplan tekstcomponent
  • Interne links en navigatiestructuur
  • De invloed van JavaScript op indexering
  • Indexatie verbeteren
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Populariteitscomponent
  • Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
  • Linkbuilding

Valkuilen bij siteontwerp en spamdexing

  • Code, flash, frames
  • Onmogelijke URL’s bij dynamische websites
  • Onzichtbare menu’s
  • Contentmanagementsystemen
  • Spamdexing
  • Zoekwoordspam

Resultaten meten

  • Google Analytics
  • Analytics Universal
  • Link audit en findabilityonderzoek
Google Ads
  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetbewaking
  • Campagnes opzetten
  • Zoekwoorden genereren
  • Maken van advertenties
  • Inzetten locatietargeting

Wilt u meer informatie over de prijzen, kijk dan eens bij onze veelgestelde vragen.


Krapteberoepen

Bekijk het aanbod opleidingen op krapteberoepen.nl. Ontvang €2.500,- subsidie op een opleiding en vergroot de kansen op een baan. Aan krapteberoepen.nl werken landelijke opleidingsinstituten mee om u inzicht te bieden in het meest complete aanbod.